sobota, 1. januar 2011

izlet v Sutrio na praznik jaslic

...tam za devetimi gorami za devetdesetimi vodami...,je trg, malo večja vas, po imenu SUTRIO. Pravzaprav nič posebnega...Ali pa!? Takih trgov je pri nas brez števila.In Sutrio, iz pokrajine Carnia, ki se razprostira na jugu Tolmezza in do severa do avstrijske meje do Karnijskih Alp, je od Ljubljane oddaljen kako dve uri vožnje. Do Rateč eno uro in po Kanalski dolini, mimo Pontebbe/Tablje, pa mimo doline Dinje, Reklanske doline, Rezije in desno na izvoz za Tolmezzo. Vsako leto se v tem majhnem nepomembnem trgu pod hribom s smučiščem Zancolan  dogajajo lepe stvari.Sejmi, prireditve... za Božič pa "PRAZNIK JASLIC". Po vseh dvoriščih in trgih se pojavi več deset postavitev jaslic  in v tistih zasneženih ulicah delujejo pravljično.....

Takole nas nagovori Janez Medvešek ( malček sem okrnila) v svoji power point predstavitvi - Sutrio. Mene je prav gotovo nagovoril, zato sem izkoristila obisk Martine in njene družine za obisk te zanimive vasice, ki ni tako daleč od nas. Prav lagodno smo se odpravili iz Bovca preko Predela skozi Sella Neveo do Chiusaforte, od tam mimo Tolmezza v Sutrio. Spremljal nas je lep sončen decembrski dan.
Naj spregovorijo slike:

našo pozornost je pritegnil izrezljan otrok v trebuhu Device Marije

božje detece iz korenine
lesene jaslice v naravni velikosti človeka in živali
majhne lesene jaslice
abstraktne jaslice

iz korenine jaslice

pisane jaslice
afriške jaslice v cerkvi
miniaturne jaslice

jaslice kakršne poznamo večina

na poti pa nas je spremljalo kar nekaj zanimivih kipcev
kot je tale...

... pa tale ...

... pa ta...
...no, tudi tale, mimo angelčkov pač ne morem...

...prav takšnega ježka pa sem sanjala noč pred obiskom vasice Sutrio
solze so mi stopile v oči, ko sem ga zagledala...
ta kip mi je pa najljubši,
nimam prave razlage zakaj,
pač tako je

Kmalu pa se nam je mudilo domov,saj sem imela nastop v igrici Volk in 7 kozličkov.
Ob vrnitvi pa nas ja pričakal mogočni Mangart odet v zlato sončno slavo.


Preživeli pravljičen dan.

Ni komentarjev: