četrtek, 11. avgust 2011

švedska

Švedska..hmmm...za mnoge dežela blagostanja in socialne varnosti. Večina me ne more razumeti, zakaj se ne želim vrniti tja. V mojo rodno državo. V državo, kjer sem pognala svoje koreninice. V državo, kjer vse štima.
Letos smo se z mojo družino odločili,da se podamo v to skandinavsko deželico, pardon veliko deželo, z avtom ter obiščemo vse "moje", mamo, nono, prijateljico Moniko, enega brata, pa sestro, pa še drugega brata, pa nekaj prijateljev pa seveda še očetov grob.
Potovali smo z avtom. V osmih dneh smo prevozili skoraj 5000 km. "Prečkali" smo najprej Avstrijo, nato še raztegnjeno Nemčijo, z dragim trajektom pripluli iz Nemčije na Dansko, kjer smo uživali s sončnim zahodom  ob 22h, prečkali še most iz Kopenhagna do Malmö-ja.

Najprej smo se ustavili pri mami in noni na jugu Švedske, točneje v Malmö-ju. V kraju, ki ga nikoli nisem marala in vedno manj ga. Malmö je danes poln "arabcev" kot jim pravim jaz. Nekoč smo od tujcev prevladovali Jugoslovani, danes pa, če ne bi videl vse tiste moderne stavbe in urejene ulice ter parke, bi najbrž mislil,da si prišel na bližnji vzhod.Ogromno muslimanov, ki pa niso tako prijazni, kot v resnici so. Tile "pošvedeni" muslimani so precej arogantni, glasni in dominantni.Tukaj smo le prespali.

znameniti The Turning Torso

Naslednji dan, takoj po zajtrku, smo se odpravili proti Göteborgu na obisk k moji predragi prijateljici Moniki. Mesto Göteborg niti ne poznam prav dobro, čeprav sem tokrat bila v Göteborgu že četrtič. Mesto kot takšno ne morem reči niti,da mi je všeč še manj pa, da mi ni. Monika definitivno stanuje v zelo, zelo lepem okolišu. Prespali smo v Lisebergsbyn. Liseberg je zelo znan zabaviščni park v Göteborgu. Mi pa smo prespali v neposredni bližini tega parka v majhni švedski leseni hiški. V tisti leseni rdeči hiški, ki jo jaz naravnost obožujem, z belimi okni in modrimi vrati. Tisti hiški, ki je zame lep spomin na Švedsko, ki me spominja na Emil iz Lönneberga in njegove prigode. Monika  je namreč v neki nagradni igri dobila nagrado nočitev za 4 osebe v hiški. Takoj je vedela, komu jo bo podarila. Seveda nam.Prikladno, kajne?
Ker smo bili še zelo utrujeni od samega potovanja, si nismo šli ogledovat mestnih znamenitosti. Šli smo le v stari del mesta Haga na pijačo in na kanelbullar. Kasneje smo se zbrali pri Moniki na večerji, pripravila nam je zelo okusen quiche lorraine in sladico kladdkaka ter na doooooooooooooolg klepet. Švedščina mi je šla kar dobro od rok, oz. z jezika.

zemljevid počitniškega naselja

naša hiška

ne vem zakaj, ampak letos so mojo pozornost pritegnile krone

Naslednji dan smo se odpravili k mojemu bratu Robertu v Borås oz. v manjši kraj v neposredni bližini. Z bratom nimava najbolj poglobljenih odnosov, saj nikoli nisva živela skupaj, vsega skupaj sva v življenju preživela cca 30 dni. Robert je 11 let mlajši,a to ni razlog, pač pa moje ločeno življenje od mojih staršev in družine. Brat si je kupil čudovito leseno hišo s čudovito okolico. Hiša je čudovito urejena, priznam,da sem naredila 4 obhode, da sem se naužila vseh lepot. Prav tako čudovito smo bili sprejeti s strani njegove žene Mari,  ki je po narodnosti Finka in njune male hčerkice. Samo nekaj detajlov hiše oz. stanovanja:

Bili smo zelo sproščeni. Osebno že dolgo ne tako. Dan je bil lep, topel, sončen. Z nečakinjama sem lovila male žabice, igrale smo se na travniku pri hiši, z Angelo sva igrali Trivial Persuit Junior v švedščini, šli smo na sprehod mimo manjše konjušnice. Na Švedskem je ogromno majhnih konjušnic, ki služijo predvsem za jahalne šole in poletne tabore predvsem za dekleta, ki obožujejo konje. Teh je veliko na Švedskem. Poleti je na Švedskem daljši dan kot pri nas, zato smo  pozno v noč še vedno prijetno klepetali na verandi in smo se sladkali z lakrits-em, ki se ga pri nas žal ne dobi. Saj veste tiste črne nagravžne bonbone, a jaz in moj Žan jih obožujeva. In po tako sproščenem dnevu sem spala kot angelček, pravzaprav smo vsi. In zanimivo čeljust in usta me tokrat nista boleli. Ponavadi se to zgodi po prvem dnevu govorjenja švedščine.

Zjutraj nas je ponovno pričakalo prijetno, lepo, sončno jutro.Po sproščenem zajtrku smo se podali na ogled mesta Borås . Zelo lepo mesto, kar sami presodite.

Po obisku mesta smo se poslovili in se podali na pot proti Stockholmu.
Tako smo preživeli prve tri dni potovanja. Naslednjič še nekaj o naših preostalih štirih dnevih.

3 komentarji:

Anonimni pravi ...

Cudovito, Natasa, lepo, da ste sli. Veliko ste videli, morali ste biti zelo zbiti, ko ste prisli nazaj.

LP Irena

Vladuška pravi ...

5000 km v 8 dneh ni mala malica, vendar kolikor vidim ste se odlično organizirali in preživeli teh nekaj dni resnično z vsemi, s katerimi ste želelil. Lepo je.

moi pravi ...

Dobri ste, še mi z našim AD ne naredimo toliko ;) Sem vesela zate, da si obiskala svoje in imela totalen odklop.