sobota, 3. marec 2012

kanelbullar

Prejšnjo soboto smo gledališka skupina Vrtinec praznovali 10. obletnico delovanja oz. nastopanja. Predstavo smo izvedli v precej intimnem vzdušju , v mali dvorani kulturnega doma Bovec, kot kolaž vseh predstav, ki smo jih do sedaj odigrali z osebnimi izpovedmi. Bilo je lepo in zelo čustveno za nas igralce, ko smo se takole sprehodili po spominih. Za večino nas je to pomebno obdobje, to je obdobje, ko so naši mali navihančki zrasli v mladenke in mladeniče. Saj se je naša zgodba začela, ko nas je vzgojiteljica in naša mentorica prosila,da zaigramo predstavo za naše malošolarje. Jaz sem bila priviligirana,saj so vsi moji trije prisostvovali na tej prireditvi. Slike vam žal ne morem pokazati, saj so zelo slabe. Še 1x povem,da nisem najbolj zadovoljna z mojim "novim" fotoaparatkom. Najbrž bi rabila kakšen tečaj uporabe :s
Na sliki pa vidimo zahvalo, ki smo jo prejeli vsi sodelujoči, tudi moj Žiga, ki je lani narisal kozličke.
Igralci pa smo prejeli še bronaste in srebrne linhartove značke oz. priznanja. Jaz sem dobila srebrno :)

Igralke pa smo spekle dobrote za naše obiskovalce. Dobrote s katerimi lepšamo naše vaje.
Jaz sem spekla kanelbullar ali cimetove kolačke, tipično švedsko pecivo.


Potrebujemo:
150 g masla ali margarine
5 dcl mleka
50 g kvasa
1 dl sladkorja
1/2 žličke soli
2 žlički kardamona
850 g moke
za nadev:
100 g masla ali margarine
1 dcl sladkorja,
2 žlici mletega cimeta



Maslo stopimo v posodi, dodamo mleko in segrejemo do 37C (prstu toplo). V posodo zdrobimo kvas, prelijemo s tekočino ( mleko z maslom), dodamo sladkor, sol in kardamon. Dodamo še moko in vse skupaj zgnetemo v testo. Testo naj vzhaja 30 min.
Med vzhajanjem pripravimo nadev oz. namaz:
maslo stopimo in zamešamo s sladkorjem in cimetom,da dobimo namaz.

Vzhajano testo razvaljamo
Namažemo z nadevom/namazom


zvijemo v štruce/ klobase

meni nikoli ne uspe narediti enakomerne štruce/klobase :(
zrežemo na kolačke in damo  30 min vzhajat

vzhajane namažemo z žvrkljanim jajcem in po vrhu posujemo sladkor
( ki ne vem kako se mu reče po slovensko,
Švedi mu pravijo pärl socker- sladkor v perlicah)


pečemo na 250C 5-8 minut

ohladimo in postrežemo
Najboljši so še topli v dobri družbi in s kavico ;)

Meni je pri teh kolačkih najbolj všeč to,
ker še nekaj časa ostane okus v ustih.
a uganete-zakaj?

2 komentarja:

moi pravi ...

O, mi delaš lušte. A jih je kaj ostalo zame? ;)-
Pa čestitke za priznanje, si ga zaslužiš.

Irena pravi ...

Čudovito, čestitke! Pa kako okusni so videti tile cimetovi kolački! Tudi jaz jih bom ob priliki naredila, ko bom imela čas, torej čez kakih 5, 6 let ;D
Škoda, ker nisem mogla biti na tej predstavi. Moja mama je bila in mi je o tem pripovedovala. Zelo, zelo domiselno in lepo.
Objem I.