ponedeljek, 30. april 2012

knjiga za mesec maj

Knjigo prejšnjega meseca sem prebrala praktično v enem hipu. Noja, v treh dneh pa res. Drugo knjigo "Vdovec" sem pa dejansko prebrala v eni sapi. Ko sem začela,je nisem odložila,dokler je niem tudi končala. V prvi knjigi sem prepoznala kraje in navade na Nizozemskem, ki jih Ray Kluun omenja in se za hip vrnila na mojo Nizozemsko. Res pa je,da so me njegov način življenja in nazori presenetili. V bistvu se nisem zavedala, da obstaja tudi takšen način življenja. Nisem rekla,da mi je všeč ali da ga odobravam, le en nov način življenja sem spoznala.
Tokrat sem se odločila za knjig, ki mi jo je predlagala moja prijateljica, moja soigralka, sočlanica...Mateja.


za mesec maj

sem izbrala knjigo




Opis

Dogajanje je postavljeno v obdobje druge svetovne vojne. Devetletnemu Brunu se zdi, da se mu zgodi velika krivica, saj se mora – nenapovedano in brez kakršne koli natančne obrazložitve (oče je pač dobil odgovorno službo!) – celotna družina tako rekoč čez noč preseliti iz Berlina, 'dlje kot kilometer proč', na Poljsko.

Toda Bruno in njegova tri leta starejša sestra Gretel sta še lep čas prepričana, da je njihov novi dom nekje na nemškem podeželju. Njihova nova, neugledna hiša stoji – sredi ničesar. In tukaj naj bi brez družbe sovrstnikov (sestra Gretel ne šteje, saj je Brezupni primerek) ostal do nadaljnjega? Bruno, osamljen kot je, se poloti edine možne samostojne dejavnosti, raziskovanja.

Pa ne raziskovanja po hiši, saj je le-ta v primerjavi z njihovo prejšnjo naravnost majhna in nezanimiva, temveč raziskovanja okoli nje. Sledi šok: nedaleč od hiše naleti na visoko žičnato ograjo, ki se vleče v nedogled. Za ograjo pa ni ne trave, nikakršnega zelenja, le tla iz temno rdeče, pesku podobne snovi, nizke koče in velike pravokotne stavbe, v daljavi pa še ena ali dve stavbi s tovarniškim dimnikom ... In mravljišče ljudi, vsi z enakimi oblačili – sivo črtasto pižamo. Ko o tem povpraša očeta, mu ta odgovori: »Ah, tiste ljudi misliš. Tisti ljudje ... no, tisto sploh niso ljudje, Bruno. No, vsaj ne v tem pomenu besede, kot mi to razumemo.« Ta nenavadno pusti prostor je pravzaprav koncentracijsko taborišče, čeprav Bruno o tem ne ve ničesar.


Med raziskovanjem vzdolž taboriščne ograje naleti na židovskega dečka Šmuela, ki ima rojstni dan natanko na isti dan kot on . Osamljeni Bruno se sovrstnika razveseli in med njima se sčasoma razvije pristno otroško prijateljstvo. Toda njuno prijateljevanje je prepovedano in mora ostati skrito, saj sta vsak na svoji strani bodeče žice: Bruno je sin komandanta uničevalnega taborišča, s katerim ima Furer, kot ga imenuje Bruno, še velike načrte, Šmuel pa zgolj številka v taistem taborišču …

Bruno želi prijatelju Šmuelu pomagati pri iskanju pogrešanega očeta, zato se preoblečen v črtasto pižamo splazi pod ograjo v taborišče. Le tako se lahko nevpadljivo sprehaja po njem. Toda dečka se, z roko v roki, znajdeta v skupini, ki jo vojaki zgnetejo v dolgo prazno sobo. In za seboj zaprejo težka železna vrata …


"Večkrat nagrajena knjižna uspešnica irskega pisatelja mlajše generacije je, sočasno s filmsko priredbo v domačih kinematografih, dobila tudi svoj prvi ponatis. Izjemno občutljiva zgodba, ki se odvija v času holokavsta, je predstavljena skozi nedolžne otroške oči in bralcem zleze pod kožo ter nas čustveno pretrese. Devetletni nemški deček, sin glavnega taboriščnega oficirja, se spoprijatelji z enako starim judovskim dečkom. V svoji otroški naivnosti ne dojameta vojnih grozot in njuno prijateljstvo ima pogubne posledice." Renate Štrucl, Bukla




Ni komentarjev: