sobota, 8. oktober 2011

jesen

Včeraj je zima skoraj preskočila jesen. Saj se je letos poletje zavleklo krepko preko prve dni jeseni. V čas, ko se pričnemo vedno bolj zadrževati na toplem, doma. V čas, ko se dan krajša. V čas, ko opazujemo milino narave, ki se nam razodeva v svojih prečudovitih barvah, s svojimi bogatimi sadovi. V čas, ko bodo naše njive, sadovnjaki, skalnjaki šli na počitek. Posadili bomo še zadnje čebulice in zemlji zaželeli spokojen počitek. Mi pa se bomo skrili za zidovi in se posvetili drugačnim dolžnostim in opravilom. Jaz sem letos, še sama ne vem zakaj, veliko bolj uživala na moji parceli, na njivi, v skalnjaku, v sadovnjaku. Ne gre za velike nasade, da ne bo nesporazuma, vse skupaj je na 1ha zemlje, z našo švedsko hišico vred. Švedska hišica ji pravimo, ker je to lesena hiška pobarvana kot švedske hišice z rdečo barvo (falu röd), z belimi okni in modrimi vrati.

V njej se zdaj nahajajo pridelki iz njive, sušijo se zelišča nabrana na parceli. Prav tako tam čakajo doma narejene sveče, nekaj kozarcev slivove marmelade ( naše prve slive), čompe (krompir), nekaj jabolk ( naša prva jabolka). Žal smo ostali brez koruze, saj so nam jo vrane dobesedno požrle.



V teh kratkih jesenskih dnevih pa se bom posvetila zeliščem. Letos še toliko bolj, ker  bomo  letošnje šolsko leto pri turističnem krožku posvetili zeliščem. Letos mi bo pri mentorstvu pomagala Nataša, ki je v svoji diplomski nalogi izdelala učno pot o zeliščih. Pred 14imi dnevi smo šli v našo bližnjo okolico, kjer smo si ogledali zdravilne rastline, ki ji je moč še zdaj najti. Med šol.letom pa bomo zbirali razne domače recepte, zbirali bomo tudi razne pregovore in reke na to temo, razne anekdote... Spomladi bomo pa izdelali spominke. Obljubim,da  bom poročala o vseh naših podvigih in rezultatih.

Jaz pa bom iz svojih nabranih zelišč pripravila čajčke, nekaj žajfic, mogoče se lotim še kakšne kremice, ko najdem kakšen fajn recept.

   nekaj zelišč iz mojega vrta:
 melisa , poprova meta, ognjič, origano, sivka
takole sem letos povezala čebulo




Danes še  pogledam  na parcelo, potem  si skuham domači čajček ter se spoprimem s svojimi prvimi domačimi nalogami.
Ja, zdaj sem že uradno študentka ;)

zvečer gremo pa s prijatelji praznovat 20. obletnico poroke.

en lep jesenski vikend voščim vsem

2 komentarja:

Vladuška pravi ...

To pa mi je tako všeč, da ste prenesli del švedskosti sem in to prav v hiško, ker mi je ta njihova barvna značilnost zelo ljuba. Super za vse pridelke, s stvojimi pridnimi rokami in ljubeznijo, jih bo vsekakor vsako leto več. Lepo študiraj :) in uživaj v vikendu.

moi pravi ...

Vaša hiška je res zakon, sploh pa sedaj, ko skriva vse te dobrote. S tvojim domačim čajčkom pa se od lani že tudi jaz pocartam, njami kako diši in je dober. HVALA TI!